Saturday, September 21, 2013

Entah lah. Aku tidak tahu.

Kalau mahu dikata aku mahu dia.
Keliling mahunya kata aku gila.
Katanya aku tak senonoh.
Tapi bila diam dari seribu kata
Katanya aku bodoh biarkan benda di depan mata.
Aku tidak tahu. Mahu diluahkan tapi ngeri apabila dianggap murah.
Malunya aku
Peningnya aku
Tuhan sahaja yang mengerti

Mereka kata kalau ada jodoh ada lah.
Kalau tidak memberi petanda dia pun tak pandang,
Melepas la kata hati.
Haihhh
Tuhan... Allah...
Kau sahaja yang bisa menjadikan bintang di langit bersama bulan yang satu itu.
Sama sahaja hati manusia.

Wednesday, August 14, 2013

Ketika aku berhenti.

Disaat aku berhenti. Kosong.
Cepatlah masa berlalu
Kerna kesabaran tidak bisa ditunggu.

Di saat aku berhenti.
Pandangan mereka juga kosong.
Ada pandangan busuk yang mahu aku turut terkena busuknya.
Tapi
Aku berhenti bukan mengalah
Aku berhenti kerna dunia ini terlalu laju buatku
Terlalu kejam buat hati yang tak ada apa
Aku berharap dunia mengerti
Aku perlu berhenti untuk nafas yang baru
Kerna aku takut syukur itu semakin terhakis
Aku takut mengejar dunia yang sementara.

Berhentilah. Bernafaslah. Berpandang lah. Nikmat tuhan tak terkira

Thursday, June 20, 2013

nak capai senang. nak kekal susah.

kalau hidup asyik nak senang.
tak ada thrill langsung.

macam tengok movie.
plot yang mendatar buat kita ngantuk.

haiii manusia. susah sangat nak menghargai apa yang kita ada.
bila diuji sikit, panas bontot.
manusia ni pelbagai.
sabar je la.

cakap memang senang. cuba rasa apa yang sekarang kami rasa.
cukuplah satu hari je kau cuba.
baru kau tahu peritnya apa yang kami alami.

cakap lebih pun tak boleh blah.
malas nak bertekak.
malas nak bertikam.