Monday, February 28, 2011

birthday gift

Dear blog,

my friend asked me to give ideas about surprise birthday party. and i got ideas about the gifts. my friend said im creative. lol. just imagination. when we imagine, our brain will active. so good for you. just imagine what we wish for our birthday. and apply it. . lol. i had think many ways and ideas, and finally i got the best one. i ' ll make a storyboard so that it can be clear to understand.

hope that my ideas will be superb.

Saturday, February 26, 2011

i lie

Dear blog,

one day...

Miss A : are you ok?
Me : im ok
Miss A : tell me. i'll not tell anybody. i know u re not ok
Me : im really ok. nothing.
Miss A : why u acting like that? u act like u not well. u have smething illness maybe?
Me : are u joking? im not sick ok. im act as usual
Miss A : ok. if u going really bad, i really hate it. u said like u are going die.
Me : im just said it. not mean anything
Miss A : ok i trust u
Me : im just dont want people think i want sympathy. i dont need that
Miss A : ok ok

and i turned around and stayed away hardly
and eventually my tears rolling down on my cheek
nobody know and i dont want they know
its really hurt and im not acting
this lie is hurt
if u know...

*love the way u lie song is playing :)

Tuesday, February 22, 2011

Kurang kasih sayang

Kepada blog,

rasa sangat gembira bila ada peneman baru. peneman yang hanya boleh mendengar dan menemani. dia perlu perhatian dan aku perlu tempat meluahkan. dia antara pilihan yang tepat. ini alternatif apabila aku kurang kasih sayang. tak perlu bersedih dan menghancurkan diri. tetapi mencari jalan yang terbaik. setiap hari tidak sabar melihatnya. cuma berharap dia tidak pergi. harap bertahan lama. tidak minta selama-lamanya. jangan buat aku sedih sudahlah. berharap kepada Tuhan dia bertahan lama dan gembira menjadi peneman.

Saturday, February 19, 2011

I Need Rest
Try To Control My Emotion 

People hate me

Dear blog,

tired. first word. regret. second word. i wonder why people ignore me. this year i feel lonely. sometimes i think what my fault but fail. maybe someone put some spell on me. made me crazy. made people hate me. i realised im not perfect that people expect but im not bad at all as u think. this burden made me hate this moment. hope the truth will be revealed.

p/s: next post will be a new story.

Wednesday, February 16, 2011

Bagaimana nak cari kawan baik?

Kepada belog,

kawan diibaratkan buku. orang putih selalu cakap 'dont judge a book by its cover only'. kadang-kadang kita nampak orang tu baik tapi sebenarnya hipokrit. ada juga yang kelihatan sombong, serius dan jahat tapi sebenarnya dalam hati ada iman. itulah uniknya manusia. luarannya tidak sama didalamnya. tapi tak lah semua macam tu. orang selalu cakap orang baik ni kalau kita tengok muka dia pun tenang. senang cerita 'ada nur'. kalau tengok muka orang jahat, otak terus jadi serabut dan rasa menyampah je. pernah jugak rasa macam tu. tapi selalu ingatkan diri sendiri jangan suka buruk sangka. berburuk sangka boleh menyebabkan pertelingkahan dan menimbulkan fitnah. dah tambah dosa.

tapi kita kan tak tahu hati orang tu baik ke buruk ke. betul lah tu, sebab kita bukan tuhan. rasa menyampah pulak tengok orang sibuk menghukum seseorang tanpa sedar kesilapan sendiri. kadang-kadang mereka tidak mempunyai kuasa pun nak hukum orang. habis tu macam mana nak cari kawan baik kalau kita sendiri tak tahu hati orang tu macam mana? ala tak kenal maka tak tahu. bila nak kenal tu, jangan terpengaruh sangat dengan tanggapan orang sekeliling terhadap dia. kenal tanpa sebarang perajudis, baru nilai sama ada betul atau tak cakap orang lain tu. kadang-kadang mereka sengaja 'provoke'. buka minda. buka hati. jangan berfikiran sempit. biasalah kita cemburu dengan kelebihan orang lain. masa tu sibuk cari aib orang tu. elak kan. kita kan ada kelebihan tersendiri. cuma sama ada kita hargainya atau kita sibuk burukkan kawan yang buat kita cemburu dengan kelebihan mereka? mana tau kan bila kawan dengan mereka, aura kelebihan mereka melekat pada kita. kalau dia pandai, mana tahu kita pun boleh jadi macam dia.

kadang- kadang timbul rasa dengki dan sakit hati bila berkawan. masa tulah timbullah tikam dari belakang lah itu lah masalah ini lah. pernah dengar orang cakap "aku sanggup berkawan dengan orang jahat daripada kawan dengan orang yang luarnya je baik tapi sebenarnya hipokrit dan tikam belakang". betul ke? terpulang lah. ada yang tak kisah kawan dengan orang tak baik selagi dia boleh jaga diri. tapi siapa kawan kita itu penting. boleh jadi cermin diri kita. tapi kalau dah rasa kuat iman dan tahan godaan, terpulang lah. apa-apa pun 'set' kan diri. nak dapat kawan baik, sepatutnya kita pun jadi kawan yang baik jugak kan

Monday, February 14, 2011

they couple...

Dear blog,

couple is the most thing we want. love. yes there is. today, people around me always talk about couple. either new or old couple. sometimes i ask myself, how can they fall in love each other? but i always tell myself that love is miracle. nothing impossible. one of my friend said  Miss A and Mr B are mismatches because Mr B is handsome and mature but Miss A look like a kid and she can be wrongly believed as 9 years old girl. that made me laughed. i asked my friend, "how can u judge their love? based on their look or clothes or age or what?". my friend did want give up and still with her point. so i just said " love can not be judged by what we saw. it is not fair u know. its look like u say i cruel at the first time we meet without knowing my heart. love is not to be judged but for us experience and  feel it gratefully. they cant fall in love each other if they mismatches. perfect couple is not about about the same look or whatever. like puzzle. to complete the puzzles, we should know whether the puzzle is fit in or matching with the other puzzle". silent. laughed. i dont know why i said like that. but it is my opinion.

happy to hear my friend finally got her love back after facing many obstacles and trials.she smile after a long time she cried.

Saturday, February 12, 2011

Hypocrite

Dear blog,

its a long time. so here i am. a lot of things to share. but the limit. well. like to write short notes. sometimes i want scream. erase all this feeling. i tried to make me one of them. to make them happy with me. so they can think i am fun person. i cant accept when they try to avoid. i ran. ran from them. so i can be calm. but i was wrong. burden on me. i tried to be nice. i tried to be a winner. but they dont let me to do that. are they selfish? what they think who am i? but still fun and memorable. i enjoyed every moments even i know it cant be last. i dont care anymore even i am. hypocrite is not a fault. but it is necessary. u cant live without being  hypocrite. if u not hypocrite, they will hate u. we tell the truth. but they cant face it. so that just be hypocrite. just pleasure them. except u cant bear suffering. suffer to see them happy but u not. so conclusion, choose whether u happy but people will hate u or they happy but u have to suffer

Friday, February 11, 2011

short note

"I'm HURT 
I'm CRYING
but nobody knows..
and they dont care"


what should i do?

Monday, February 7, 2011

go away

please go away from me
my world do not change with or without you
i  mind my life
why you so busy to mind other people life
it is your hobby or you hate to see other people happier than you?
please wake up
dont make us hate you until die
dont lie
because the truth never be wrong