Monday, December 17, 2012

Sweetnya Allah

Pabila kita selalu membuat dosa, perasaan jelek dan benci pada diri sendiri mula ada. Ya diri ni berusaha taat padaNya yang satu sebaik mungkin. Tapi...

Tak ada hambaNya yang sempurna kecuali kekasihNya. Diri ni jatuh ke kancah dosa sekali lagi. Sakitnya... Pada waktu itu diri ini mula insaf.

Tapi aku jatuh sekali lagi pada tempat yg sama. HambaMu tidak berjaya menahan nafsu dan godaan. Ya Allah susahnya nak istiqomah. Diri ini bangkit lagi. Jatuh lagi. Bangkit lagi. Jatuh lagi. Sehingga air mata ini jatuh. Pada saat itu dalam hati ini berbisik 'kenapa Allah tak makbulkan doaku? Aku minta diri ini dibimbing supaya tidak lalai di jalanNya'

Secara tidak sengaja, aku melihat video bertajuk 'jangan menitiskan air mata kerana video ini 2'. Ada dr maza dlam video tu.

Masa tengok video itu, hati rasa hiba, terharu, mcm2 la. Allah Maha Penyayang lagi Maha Pengasih :')

Aku ingat lagi antara luahan hati ini padaNya

Cukuplah ya Allah selama ini aku bergelumang dgn dosa
Cukuplah ya Allah selami ini aku lalai dlm ketaatan padaMu
Cukuplah ya Allah aku mengulang dosa yang sama
Cukuplah ya Allah kau biarkan aku jauh dri jalanMu yg benar
Cukuplah ya Allah kau biarkan aku tidak kuat brhadapan godaan dan nafsu
Cukuplah ya Allah kau biarkan aku hidup dengan gundah gulana dan tidak tenang

Cukuplah ya Allah
Aku juga seperti hambaMu yang lain
Dambakan kebahagiaan dunia dan akhirat.

Akhirnya, tidak ku sangka sangka Allah makbukan doaku sekelip mata. Ya tiada yg mustahil dengan izinNya.

Antara yg aku nampak, aku lebih mudah bangun pagi sebelum subuh setiap pagi. Alhamdulillah, dapat jugak buat solat sunat setiap pagi. Sebelum ni rasa liat je. Setiap pagi, aku akan terbangun tanpa set alarm. Setiap kali terbangun, aku smpat melakukan solat sunat. Sebelum ini, asyik terlepas je solat sunat tahajud walau dah set alarm sekuat mana pub. Sekarang ini aku tak tertinggal waktu qiam walau penat mana sekalipun, tak set alarm sekali pun. Badanku pantas saja bangun dari katil. Nikmat yg sgt hebat bagiku :)

Lepastu, nak buat ibadat sunat pn dipermudahkan. Ya Allah rasa bahagia sangat. Sangat2 lah bahagia.

Terima kasih YA ALLAH...

No comments:

Post a Comment