Sunday, January 13, 2013

Apa lagi yang kau pinta?

Manusia. Tak puas itu biasa.

Tak cukup dengan itu.
Tak cukup dengan nikmat yang diberi

Manakah ucapan syukur?
Pabila manusia lupa mengucapkannya, mula la tidak berasa puas

Apa lagi yang kau mahu
Apa lagi yang tidak memuaskan mu

Mungkin satu dunia ini pun kau masih belum puas
Ini kerana hati

Hati kau kosong
Penuhi la hati kau
Penuhkan dgn kasih sayang dan cinta pada Allah dan rasulNya

Tuesday, January 1, 2013

Kenapa saya perlu sabar?

Ok. Kalau bab bercinta, memang aku 'fail'

Sebab aku tak pernah merasa bagaimana nikmat bercintanya itu

Tapi bila dikelilingi orang orang yang bercinta tu, hati ni diusik dengan persoalan

Bahagiakah mereka?
Bagaimana mereka menjaga ikhtilat?
Seronok ke mengucapkan kata kata manis?
Apa perasaan mereka apabila kekasih sentiasa di sisi?

Tapi di sini nak di'highlight' kan hanya Allah sahaja sentiasa berada di sisi kita. Tak kira siapa kita, mak bapak siapa, warna kulit apa, cantik ke tak, wangi ke tak, kaya atau pun miskin

Akhirnya aku tahu jawapannya

Aku kena sabar. Allah dah tetapkan jodoh kita means suami/isteri sejak di Luh Mahfuz

Jadi apa yang perlu kita perbuat ada tunggu dan doa. Jangan terpengaruh dgn godaan syaitan.
Bercinta sebelum menikah banyak potensi ke arah melakukan maksiat

Jangan la cari pasal dengan melakukan perkara yang ke arah maksiat. Keseronakan itu hanya sementara

Kalau tak dapat kahwin sebelum meninggal, jangan risau. Ada bidadara/bidadari yang sedang tunggu di syurga. Nikmat Allah sangat la hebat sehingga tidak mampu digambarkan dengan kata kata. Allah Maha Penyayang.. Ingat tu :)